DS-9664NXI-I8-S
DS-7616NI-K1
DS-7608NI-K1-8P
DS-7716NI-Q4-16P
iDS-7732NXI-I4-8S
iDS-9632NXI-I8-4F
DS-9664NI-I8
DS-7616NI-Q2
DS-7716NI-Q4
DS-7608NI-K1
DS-7108NI-Q1-M
DS-7616NI-Q2-16P
DS-7732NI-K4-16P
DS-7732NI-K4
Previous 1 2 Next 

دستگاه ضبط تصاویر NVR

دستگاه ضبط‌کننده تصاویر NVR چیست؟

دستگاه ضبط‌کننده تصاویر (NVR) یک سیستم کامپیوتری است که فیلم‌های ویدئویی را ضبط می‌کند و آن را روی یک هارد دیسک، یک دستگاه ذخیره‌سازی انبوه یا ذخیره‌سازی ابری ذخیره می‌کند. ان وی آر ها با دوربین های تحت شبکه (IP) جفت می شوند تا یک سیستم نظارت تصویری ایجاد کنند.

وظایف دستگاه NVR

  • دریافت و ضبط تصاویر ارسال شده از دوربین های تحت شبکه
  • قابلیت بخش زنده یا بازپخش تصاویر
  • امکان تنظیم ویژگی های تصویر تنظیم روشنایی، رنگ تصاویر و جلوه های دیگر
  • امکان برق رسانی به دوربین ها در صورت POE بودن دستگاه
  • پردازش تصاویر (ویژگی های مختلف اعم از نقشه گرمایی، تشخیص چهره و …)
  • ذخیره سازی تصاویر با استفاده از انواع حالت های ضبط

ویژگی های دستگاه NVR

 تعداد کانال   دستگاه های ان وی آر بر اساس تعداد کانال دسته بندی می شوند. کانال در واقع تعیین کننده تعداد دوربین هایی است که دستگاه می تواند از آن پشتیبانی کند. به طور کلی دستگاه های NVR موجود در بازار به ترتیب با تعداد کانال 4، 8، 16، 32، 64 و… تولید می شوند. علاوه بر این انواع 128 و 256 کاناله نیز وجود دارند که مخصوص مکان هایی با تعداد دوربین بالا می باشند.

 رزولوشن قابل پشتیبانی   دستگاه های ضبط کننده ان وی آر، دارای مدل های مختلفی می باشند که تصاویر را با رزولوشن های مختلفی ذخیره می کنند. به عنوان مثال اگر حداکثر رزولوشن دستگاه 5 مگاپیکسل باشد حتی اگر از دوربین های 8 مگاپیکسل استفاده شود، نهایت کیفیت تصویری دریافتی همان 5 مگاپیکسل می باشد.

 تعداد هارد قابل پشتیبانی   دستگاه های ضبط تصاویر NVR با توجه به مدل و تعداد کانال های آنها از تعداد مشخصی هارد با ظرفیت معین پشتیبانی می کنند که معمولا دستگاه های NVR از 1، 2، 4، 8 و 16 هارد SATA  پشتیبانی می کنند. برخی از مدل ها نیز قابلیت ساپورت هارد های اکسترنال یا ESATA را نیز دارند.

 خروجی تصویر   برای مشاهده تصاویر در مانیتور خروجی های تصویر در دستگاه ان وی آر تعبیه شده است. این خروجی ها شامل خروجی HDMI، خروجی VGA برای اتصال به تلویزیون یا مانیتور، و همچنین جهت اتصال به PC یا شبکه می توان از پورت LAN استفاده کرد.. توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب HDMI به رزولوشن خروجی دستگاه و توان انتقال کابل HDMI توجه کنید.

 کیفیت ضبط در کانال ها   کیفیت ضبط در کانال های دستگاه  ضبط تصاویر ان وی آر با یکدیگر متفاوت است. به این معنی که کیفیت ضبط در 8 کانال از یک ان وی آر 16 کاناله می تواند 5 مگاپیکسل، در 4 کانال 3 مگاپیکسل و در 4 کانال دیگر نیز 2 مگاپیکسل باشد.

 فشرده سازی تصاویر   برای کاهش حجم تصاویر مداربسته در هنگام ارسال و ذخیره سازی این اطلاعات با استفاده از کدک های بخصوصی کدگذاری می شوند. این کدک ها شامل H.264 ،H.264 ،H.265+ ،H.265+ در دستگاه های ان وی ار می باشد.

 پهنای باند   پهنای باند به معنای مقدار اطلاعات ورودی و خروجی می باشد که در هر NVR متفاوت می باشد. هر دستگاه ان وی آر دارای پهنای باند ورودی و خروجی مشخصی است که در مشخصات یا دیتاشیت آن ذکر می شود. پهنای باند در NVR تعیین کننده حجم اطلاعات ورودی و خروجی است.  اگر بخواهیم تصاویر با کیفیت بالا دریافت کنید باید از دستگاهی با پهنای باند زیاد استفاده شود.

 پورت  POE   پورت POE گزینه ای است که در برخی از مدل های دستگاه NVR دیده می شود.  با استفاده از این قابلیت می توان برق مورد نیاز دوربین ها را توسط دستگاه ضبط NVR تامین کرد خلاصه پورت POE امکان تغذیه از طریق کابل تصویر را برای دوربین مداربسته فراهم می کند در این صورت دیگر نیازی به تهیه منبع تغذیه نیست.

 قابلیت  Playback   با استفاده از قابلیت Playback امکان مشاهده تصاویر را همزمان با ضبط آنها میسر می سازد.

خرید دستگاه ضبط‌کننده تصاویر NVR

برای خرید دستگاه ضبط‌کننده تصاویر ان وی آر با گارانتی 24 ماه شرکت پارس ارتباط افزار میتوانید با ما نماینده رسمی دوربین مداربسته هایک ویژن  تماس بگیرید ما برای مشاوره و راهنمایی مشخصات محصولات هایک ویژن در خدمتتان هستیم.