به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن چگونه است؟

انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن چگونه است؟

هایک ویژن تهران

انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن چگونه انجام می شود؟  و یا نحوه انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن چگونه است؟ انواع میکرفن در انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن چیست ؟ ما را در هایک ویژن تهران همراهی کنید تا به شما عزیزان در این رابطه توضیحاتی را ارائه دهیم.

امروزه نسل جدید دوربین های مداربسته هایک ویژن قابلیت های بسیار زیاد و جدیدی را در خود جای داده اند که این قابلیت ها توسط مردم سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.

از جمله قابلیت های جدید دوربین مداربسته هایک ویژن میتوان به کیفیت و ضوح تصویر بالا، قابلیت اتصال به وای فای، دید در شب بسیار با کیفیت، امکان اتصال به سیستم هشدار و ... اشاره کرد.

اما علاوه بر این قابلیت ها، یکی از قابلیت های دوربین هایک ویژن در بین تمامی ویژگی های آن، امکان انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن است که در این مطلب قصد داریم آن را تحت بررسی قرار دهیم.

انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن یعنی چه؟

به صورت کلی منظور از انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن این است که این دوربین های جدید قادرند تا علاوه بر ضبظ تصاویر با وضوح بالا، صدای محیط را نیز ضبط کنند. با این وجود چنانچه به یک اسپیکر دسترسی داشته باشید می توانید به راحتی صدای به دست آمده از محیط را نیز بشنوید.

انواع روش های انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن

انتقال صدا در دوربین مداربسته هایک ویژن به صورت کلی به دو روش انجام می شود که عبارت است از 

  • انتقال صدا با استفاده از میکروفن داخلی دوربین
  • انتقال صدا با استفاده از میکروفن خارجی

 انتقال صدا با استفاده از میکروفن داخلی دوربین 

در دسته اول میکروفن در داخل خود دوربین مداربسته تعبیه شده است و به کمک سوراخ بسیار ریزی که بر روی بدنه دوربین وجود دارد، می توان به وجود میکروفن در داخل دوربین پی برد.

 انتقال صدا با استفاده از میکروفن خارجی 

در دسته دوم یعنی میکروفن های خارجی، دستگاه میکروفن در داخل دوربین تعبیه نمی شود و قطعه میکروفن از خارج به دوربین متصل می شود که به راحتی می توان میکروفن آن را در کنار دوربین مشاهده کرد.

انواع میکروفن در انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن

در ادامه بخش فوق، باید گفت که به منظور انتقال صدا در دوربین مداربسته از سه نوع میکروفن استفاده می شود که این میکروفن ها از قبیل زیر هستند

 میکروفن سوزنی  این نوع میکروفن بسیار کوچک است و حالت مخفی دارد زیرا آن را در داکت کار می گذارند.
 میکروفن گلفی  این میکروفن ظاهری شبیه به توپ گلف دارد و سبک و کم حجم است که به صورت خارجی به دوربین متصل می شود.
 میکروفن باکسی  این نوع میکروفن ها دارای بدنه ای مستطیل شکل هستند و از پیچی برای تنظیم صدا برخوردارند.


انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن در سیستم های تحت شبکه

اگر از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کنید، ضبط صدا بر عهده دستگاه NVR خواهد بود.

این دستگاه مستقیما به دوربین متصل می شود.

انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن در سیستم های آنالوگ

در صورتی که دوربین مداربسته شما یک دوربین آنالوگ باشد، دستگاهی که وظیفه انتقال صدای دوربین را به عهده دارد، دستگاه DVR است. در این دستگاه ها میکروفن مستقیما به دستگاه DVR وصل می شود و سیگنال ها بین دستگاه و میکروفن به این شکل تبادل می شوند.

لازم به ذکر است که تعداد ورودی هایی که بر روی دستگاه DVR تعبیه شده اند، تعیین کننده تعداد میکروفن قابل اتصال به دستکاه هستند و به میزان این درگاه ها می توان میکروفن های مختلفی را به دستگاه وصل کرد.

انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن در سیستم آنالوگ HD 

اگر سیستمی که مورد استفاده قرار می دهید، از نوع آنالوگ HD باشد، میکروفن قابلیت اتصال مستقیم به دستگاه را دارد و می توان آن را به HD-DVR وصل کرد. اما دوربین های جدیدی که از این نوع هستند معمولا به میکروفن داخلی مجهز اند.

انتقال صدای دوربین مداربسته هایک ویژن را برای شما عزیزان تحت بررسی قرار دادیم تا با ماهیت و نحوه عملکرد دوربین ها در خصوص انتقال صدا آشنا شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه سایر مطالب ما را از دست ندهید و بخش های دیگر سایت را بررسی کنید.