به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

چه نوع هاردی برای دوربین مداربسته مناسب است ؟

چه نوع هاردی برای دوربین مداربسته مناسب است ؟

هایک ویژن تهران

هارد دیسک یکی از اجزای مهم برای پکیج دوربین مداربسته است ، اگر میخواهید تصاویر دستگاه DVR یا NVR هایک ویژن را ضبط کنید حتما نیاز به یک هارد دیسک اینترنال دارید.

امروز در این مقاله سعی داریم انواع هارد دیسک ها رو به طور کامل توضیح دهیم پس با ما همراه باشید

هارد دیسک مناسب برای دستگاه DVR ، NVR اینترنال میباشد.

نوع و ابعاد هارد

هارد دیسک‌ها در انواع مختلف سایزها و اندازه‌ها به بازار عرضه می‌شوند که ممکن است مصرف انرژی، حافظه کش و … متفاوتی داشته باشند.

هارد 2.5 اینچی

این هارد دیسک‌ها معمولاً در لپتاپ‌ها و نوت بوک‌ها استفاده می‌شوند. بنابراین اگر قصد تغییر و ارتقاء هارد لپتاپ را داشته باشید، نوع ۲.۵ اینچی را انتخاب کنید. این هاردها با طول ۱۰۰ میلیمتر، عرض ۶۹.۸۵ میلیمتر و ارتفاع در شش اندازه ۵ یا ۷ یا ۹.۵ یا ۱۲.۵ یا ۱۵ یا ۱۹ میلیمتری در دسترس است.

هارد 3.5 اینچی

این نوع هارد دیسک‌ها اغلب در کامپیوترهای شخصی دسکتاپ (Desktop PC) استفاده می‌شوند.  اغلب از نوع ۳.۵ اینچی هستند. طول این هاردها ۱۴۶ میلیمتر، عرضشان ۱۰۱.۶ میلیمتر و ارتفاعشان در دو اندازه ۱۹ یا ۲۵.۴ میلیمتری در دسترس هستند.

اگر هاردی برای کامپیوتر رومیزی خود می‌خواهید، اگرچه از نوع ۲.۵ اینچی نیز می‌توانید استفاده کنید، بهتر است نوع ۳.۵ اینچی را در نظر داشته باشید.

هارد دیسک WESTERN DIGITAL PURPLE

برای ذخیره سازی اطلاعات در سیستم‌های حفاظتی به هارد‌ دیسک اینترنال نیاز است تا از چندین دستگاه به طور همزمان پشتیبانی کند و بدون وقفه اطلاعات را در خود ذخیره کند. در سیستم‌های حفاظتی و DVR ها به هارددیسکی با توانایی ذخیره‌ی پیوسته‌ی داده‌ها نیاز است و باید بتواند هر روز، حجم زیادی از داده‌ها را ذخیره کند.  هارد Western Digital  میتواند خروجی 64 دوربین مداربسته  را به صورت هم‌زمان روی خود ضبط کند که استفاده از آن را در سیستم‌های مداربسته بسیار مناسب است. شصت‌وچهار مگابایت حافظه‌ی کش برای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده تا احتمال ازبین‌رفتن داده‌ها هنگام ذخیره‌شدن به صفر برسد. به دلیل کیفیت ساخت بالای هارددیسک سازنده اعلام کرده‌ است که می‌توان سالانه تا 180 ترابایت داده را بدون هیچ مشکلی روی آن نوشت. . اینترفیس ذخیره‌سازی، رابط آشنای SATA 3.0 است و می‌تواند در بهترین حالت خود، به سرعت انتقال 6 گیگابیت بر ثانیه برسد.

هارد دیسک های بنفش برای ذخیره سازی داده های سیستم های حفاظت تصویری طراحی شده اند و از تکنولوژی SkillStream پشتیبانی می نمایند. هدف از تکنولوژی SkillStream این بوده است که هارد دیسک را برای بهره برداری همزمان از 12 استریم برنامه ریزی نماید و دستورات ATA را بر همین اساس برنامه ریزی کند

هارد دیسک SEAGATE

 

شرکت سیگیت تاکنون سری هارد دیسک های متنوعی به بازار عرضه کرده که برخی از آنها برای کاربری های خاص طراحی و تولید شده اند؛ از Enterprise برای مصارف تجاری گرفته تا NAS که به طور اختصاصی برای استفاده در شبکه بهینه سازی شده است.

کاربری اختصاصی هارد دیسک های Seagate از طرف خریداران با استقبال مناسبی روبرو شد و به این شرکت آمریکایی امکان داد به مرور نزدیک به نیمی از بازار این محصول را در اختیار خود بگیرد.

اما Seagate همین چند ماه پیش هنگام معرفی مدل جدید Barracuda Pro اعلام کرد قصد دارد نامگذاری خانواده محصولات خود را تغییر دهد.

حالا سری Surveillance با نام جدید SkyHawk نامیده می شود، SSHD های تازه FireCuda نام دارند و سری NAS هم به IronWolf تغییر یافته است، یعنی همان هارد دیسک هایی که قادر هستند در تمام طول شبانه روز در شبکه ی کامپیوتری کاربر فعال باقی بمانند.

سیگیت برای این منظور هارد دیسک های سری Iron Wolf را در برابر لرزش دائمی ناشی از فعال بودن، مقاوم ساخته و امکان تبادل 180 ترابایت داده در هر سال را برای محصول فراهم آورده تا مشکلی برای بک آپ گرفتن همیشگی اطلاعات روی این ابزار، وجود نداشته باشد.​

مدل های بالاتر از 3 ترابایت این هارد دیسک برای نخستین بار در نوع خود، به حسگرهای RV برای تشخیص لرزش های دَوَرانی که هنگام فعالیت هارد دیسک ایجاد می شود مجهز هستند