به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

هایک ویژن یا داهوا کدام را بخریم؟

هایک ویژن یا داهوا کدام را بخریم؟

هایک ویژن تهران

هایک ویژن یا داهوا بخریم ؟!

در سال‌های اخیر با گسترش فناوری و تکنولوژی و ورود به بخش دیجیتالی، شاهد روزافزون تولید و ساخت انواع دوربین‌های دیجیتال توسط شرکت‌های مختلف در سطح دنیا هستیم. بخش نظارتی و پایش اماکن حساس و مهم باعث شده است سمت و سوی دوربین‌های دیجیتال به تولید دوربین‌های مدار بسته نیز کشیده شود به طوری که شرکت‌های هایک ‌ویژن و داهوا در این زمینه تولیداتی را روانه بازار نموده‌اند. در این راستا نمایندگی هایک ‌ویژن در ایران تلاش می‌نماید مسئولیت دیده‌بانی بخش‌هایی از اماکن مورد نظر کاربران را با پایش و ضبط تصاویر، باکیفیت ثبت نماید. لذا با برقراری ارتباط با نمایندگی هایک ‌ویژن، علاوه بر انتخاب محصولی با آپشن‌ها و گزینه‌های پرکاربرد، در بالابردن میزان ضریب امنیتی محیط و یا اماکن مورد نظر خود پیشگام خواهیم بود.

در این میان شرکت داهوا نیز در میدان رقابت عقب نمانده و پا به پای برند هایک ویژن، محصولات جدید با آپشن‌های به روز را وارد بازار کرده است. اما هر یک از این محصولات ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که فرد را در انتخاب بر سر دوراهی قرار می‌دهد. در این نوشتار سعی خواهیم کرد با معرفی تولیدات دوربین مداربسته دو شرکت هایک‌ ویژن و داهوا، مزایا و معایب هر کدام را اشاره و مورد بررسی قرار دهیم تا خواننده و مصرف‌کننده بتواند محصول باکیفیت خود را انتخاب نماید.

نمایندگی هایک ویژن در تهران

قبل از این‌ که به مزایا و معایب دوربین‌های مداربسته دو شرکت بپردازیم، در ابتدا معرفی مختصری در مورد این دو شرکت خواهیم داشت. هر دو شرکت یاد شده از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را در کشور چین آغاز و در زمینه ساخت و تولید انواع دوربین‌های نظارتی دیجیتال و تجهیزات جانبی، وارد بازار رقابت با سایر شرکت‌ها شده و به خاطر کیفیت بالایی که در ساخت محصولات مورد استفاده قرار دادند در اندک زمانی توانستند سهم بزرگی از بازارهای جهان را به خود اختصاص دهند. همچنین با ایجاد نمایندگی‌های بسیاری در سطح دنیا، به ارائه خدمات پشتیبانی به مصرف‌کنندگان پرداخته‌اند. در راستای خدمت‌رسانی به هموطنان، نمایندگی هایک ‌ویژن در ایران نیز تأسیس و سال‌هاست که محصولات این برند برتر در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محصولات دیجیتالی تولیدی شرکت هایک ‌ویژن با توجه به اهمیت‌ فوق‌العاده‌ای که برای ایمنی و امنیت فضاهای حساس وجود دارد با اعمال برنامه‌های ویژه در دوربین‌های مداربسته در راستای ارتقای کیفیت ضبط تصاویر، پیشرفت‌های شایانی داشته و جهت رفع نیاز کاربران و مصرف‌کنندگان، کلیه محصولات خود را در نمایندگی‌های اقصی نقاط جهان و علی‌الخصوص هایک‌ ویژن تهران به برنامه‌های به روز مجهز نموده است‌ که با تهیه و استفاده از آن‌ها، می‌توان بخش نظارتی اماکن را توسعه داد. با توجه به وجود محصولات غیراصلی و به اصطلاح فیک در بازار که عده‌ای برای سودجویی از روی محصولات اصلی نمونه‌برداری می‌کنند، بهترین گزینه برای تهیه دوربین‌های مداربسته اصلی، مراجعه به نمایندگی هایک ‌ویژن می‌باشد که اصالت کالای تحویلی را ضمانت کرده و کلیه خدمات پس از فروش را پشتیبانی می‌کند. 

خصوصیات و ویژگی های اصلی دوربین هایک ویژن 

اینک قصد داریم مقایسه‌ای بین محصولات تولیدی دوربین‌ مداربسته دو شرکت هایک‌ ویژن و داهوا که کار تولید خود را به صورت همزمان آغاز نموده‌اند داشته باشیم تا مصرف‌کنندگان با بررسی ویژگی‌های هر دو، با قابلیت‌های آن‌ها آشنا شده و برابر نیاز خود اقدام به خرید نمایند.

برابر بررسی‌های انجام یافته پیرامون ویژگی‌های ارائه شده توسط متخصصان مربوطه در نمایندگی هایک ‌ویژن و نتایج حاصله از جمع‌بندی‌های کلی، قابلیت‌های به کار رفته جهت ارتقاء کیفیت دوربین‌های مداربسته این شرکت را به شرح ذیل می‌توان برشمرد

  • تعبیه لنزهای دوربین پیشرفته اولسن آلمانی که جزه سه شرکت برتر تولید لنز اپتیکال در سطح جهانی به شمار می‌رود.
  • ارتقاء دوربین‌های دید در شب با استفاده از LED پیشرفته و انتشار نور در شکل هندسی مستطیلی برای کاهش نویزهای محیط و همچنین بالابردن کیفیت تصویر
  • بهره‌بردن از تراشه‌های پیشرفته ساخت شرکت آمریکایی Ambrella از شرکت‌های مطرح و شناخته شده جهانی بوده که در زمینه ساخت دوربین‌های پهپادهای فوق پیشرفته نیز فعالیت دارد.
  • برابر اعلام نمایندگی هایک ویژن تهران از ویژگی‌های عمده این شرکت راه‌اندازی و تولید Chipsetهای اختصاصی (تراشه‌های دوربین) و فناوری POC می‌باشد که به واسطه‌ی این اقدام، قیمت تمام شده دوربین‌ها پایین‌تر خواهد بود. کابل‌های POC هم این ویژگی را دارند که هم هدایت جریان الکتریکی و هم اطلاعات تصاویر را بر روی یک کابل میسر ساخته و قابلیت آن برای این دوربین‌ها تا برد 1200 متر نیز تعریف شده است. همچنین با اعمال فناوری هیبریدی این امکان را برای کاربرانی که سیستم زیرساخت آن‌ها آنالوگ می‌باشد فراهم آورده است تا جهت استفاده از دوربین‌های IP، نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای بهره‌مندی از دوربین‌های تحت شبکه نباشد.

دریافت گواهینامه‌های برتر نظیر CMMI و Common criteria و سایر جوایز معتبر جهانی حاصل فناوری‌های بکار رفته جهت تشخیص چهره با وضوح بالا و همچنین هوشمندسازی دوربین‌ها با قابلیت‌های اطلاع از میزان ترددها، مشاهده تصاویر باکیفیت در شب، اطلاعات مورد نیاز میزان تمرکز جمعیت در یک مکان خاص و نیز تعقیب هوشمند بوده است.

خصوصیات و ویژگی های اصلی دوربین داهوا 

و اما قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که برای دوربین‌های ساخت شرکت داهوا می‌توان به آن‌ها اشاره کرد شامل موارد ذیل است

  • پردازش رنگی تصاویر برای تصویربرداری دید در شب با ارتقاء نور حاصل از چراغ‌های LED جهت ثبت و ضبط تصاویر کاملاً رنگی
  • اعمال فناوری هشداردهنده محدوده قرمز؛ به این صورت است که مسافت و برد ویژه‌ای برای دوربین تعریف شده تا برای ترددهای نزدیک‌تر از آن نظیر تردد انسانی و غیرانسانی مانند خودرو و ... هشدار مربوطه به صدا در آید. همچنین قابلیت تفکیک و اعمال چهره‌های آشنا برای تردد گنجانده شده است.
  • افزودن تکنولوژی تشخیص و شناسایی چهره افراد با تشخیص برخی وسایلی که همراه ایشان است. تفکیک لیست‌های سفید و سیاه نیز در این قابلیت وجود دارد.

با عنایت به موارد عنوان شده، بهتر است قبل از هر خریدی با نمایندگی هایک ویژن تهران و داهوا در ارتباط بوده و با دریافت راهنمایی‌های لازم، برابر نوع نیازمندی و نوع کاربری، دوربین مورد نیاز خریداری گردد.