به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

دوربین مداربسته شارژی هایک ویژن

دوربین مداربسته شارژی هایک ویژن

هایک ویژن تهران

دوربین مداربسته شارژی هایک ویژن چگونه است؟ استفاده از دوربین مداربسته شارژی هایک ویژن در چه مواقعی مناسب است؟ انواع دوربین مداربسته شارژی هایک ویژن چیست؟

همان طور که می دانید برای اینکه بتوان از دوربین مداربسته استفاده کرد، باید آن را به انرژی برق متصل کرد تا با استفاده از برق بتوان انرژی مورد نیاز دوربین برای روشن شدن را تامین کرد.

اما متصل کردن دوربین مداربسته به برق با مشکلاتی همراه است و نقص هایی را ایجاد می کند.

به عنوان مثال زمانی که برق یک محیط قطع شود، دوربین مداربسته از کار می افتد و نمی تواند تصاویر را از محیط به دست آورد که همین مساله باعث سو استفاده بسیار زیادی در سراسر جهان شد و سارقان پیش از اقدام به جرم در یک محیطی که تحت پوشش دوربین مداربسته بود، ابتدا برق محیط را قطع می کردند.

علاوه بر آن اتصال دوربین به برق به سیم کشی های زیادی نیاز دارد که این سیم ها باید از دوربین به پریز برق کشیده می شدند و زمانی که تعداد دوربین های استفاده شده زیاد باشد، این کابل کشی ها بسیار ازار دهنده خواهد بود.

با این وجود با ما در هایک ویژن تهران همراه باشید تا با دوربین مداربسته شارژی هایک ویژن آشنا شوید.

دوربین مداربسته شارژی هایک ویژن

دوربین مداربسته شارژی هایک ویژن که به آن دوربین بی سیم و دوربین مداربسته بدون برق نیز گفته می شود، مدل جدیدی از دوربین هایک ویژن است که می توان آن را هم به برق متصل کرد و هم بدون نیاز به برق از آن برای ضبط تصاویر استفاده نمود.

این دوربین ها به باتری قابل شارژ مجهز هستند که انرژی مورد نیاز خود را از طریق این باتری ها تامین می کند و تصاویر به دست امده را در حافظه خود ذحیره می نمایند.

ویژگی های باتری دوربین مداربسته شارژی هایک ویژن

باتری به کار رفته در این دوربین ها قابل شارژ هستند و تا مدت زمانی که انرژی برق در انها ذخیره شده باشد میتوانند تصاویر با ثبت کنند. اما در صورتی که انرژِی موجود در باتری ها تخلیه شود وشارژ باتری به پایان برسد، باتری ها از کار می افتند و باید مجددا با انرژی برق آنها را شارژ کرد.

لازم به ذکر است که باتری دوربین مداربسته در این مدل برای ثبت تصاویر به این شکل عمل می کند که تنها در زمانی که توسط سنسور های دوربین مداربسته حرکتی احساس شود، باتری به کار افتد و تصویربرداری توسط دوربین صورت می گیرد و در غیر این صورت تصویری از دوربین به دست نخواهد آمد.

علت این موضوع کاهش یافتن میزان مصرف باتری در دوربین مداربسته و افزایش مدت زمان استفاده از آن است.

طول عمر شارژ باتری در دوربین مداربسته شارژی هایک ویژن

همان طور که در بخش فوق اشاره کردیم، باتری دوربین تا زمانی که انرژی برق در آن وجود داشته باشد، ثبت تصویر را انجام میدهد.  به صورت کلی باید در این رابطه گفت که عمر باتری های دوربین بی سیم بسیار زیاد است و می تواند تا مدت های بسیار زیادی بدون تعویض و یا شارژ مجدد فعالیت خود را انجام دهد.

بر  اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه مشخص گردیده که بسیاری از این دوربین ها حتی به مدت 180 روز نیز در حالت استند بای باقی مانده اند.

انواع منبع تغذیه در دوربین مداربسته شارژی هایک ویژن چیست؟

منبع تغذیه در دوربین های هایک ویژن که به صورت بی سیم فعالیت می کنند، به انواع مختلفی تقسیم می شوند که انواع آنها از قبیل زیر هستند:

دوربین بی سیم هایک ویژن با باتری

این مدل دارای با کمک باتری کار می کند به گونه ای که سه و یا چهار باتری در داخل دوربین تعبیه می شود و داخل آن قرار می گیرد.

دوربین بی سیم هایک ویژن IP که با انرژی خورشیدی کار می کند

این نوع دوربین ها از انرژی خورشیدی به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند و به همین دلیل از انها برای محیط های خارجی که در معرض تابش خورشید قرار می گیرد استفاده می شود.

در بالای این دوربین ها یک پنل خورشیدی قرار داده می شود که این پنل انرژی موردنیاز دوربین را در خود ذخیره می کند و در اختیار دوربین بی سیم قرار می دهد.

دوربین بی سیم مجهز به باتری پشتیبان UPS 

این نوع دوربین ها نیز به باتری پشتیبان متصل میشوند که باتری پشتیبان به برق متصل است و انرژی برق را می گیرد و در خود ذخیره می کند و آن را در اختیار دوربین قرار می دهد. از این نوع باتری معمولا در مواقعی استفاده می شود که می خواهیم انرژی برق را در مواقع قطعی برق در اختیار دوربین قرار دهیم.

دوربین بی سیم بهره گرفته از ژنراتور برق

در مواقعی که تعداد دوربین مداربسته در یک محیط و یا سازمان زیاد باشد، معمولا از ژنراتور برق برای تامین نیروی دوربین بی سیم استفاده می شود زیرا در این حالت باید انرژی مورد نیاز برای چندین دوربین تامین گردد.