به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته چیست؟

هایک ویژن تهران

آیا می دانید دوربین مداربسته چیست؟ آیا می دانید دوربین مداربسته به چه منظوری استفاده می شود؟

در وب سایت هایک ویژن تهران که یکی از نمایندگی های فروش دوربین مداربسته هایک ویژن در تهران است، قصد داریم که در رابطه با دوربین مداربسته با شما عزیزان صحبت کنیم. پس اگر مایل به آشنا شدن با این محصول هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

همان طور که میدانید دوربین ها انواع مختلفی دارند که از هر کدام برای منظور خاصی استفاده می شود. به عنوان مثال: دوربین عکاسی برای عکس گرفتن و دوربین فیلم برداری برای ضبط کردن فیلم است و هر کدام کارایی های مخصوص به خود را دارند.

در این میان، دوربین های دیگری نیز وجود دارند که به آنها دوربین مداربسته گفته می شود.

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته به نوعی از دوربین ها گفته می شود که برای ثبت عکس و فیلم یادگاری استفاده نمی شوند، بلکه این نوع دوربین ها به منظور ثبت و ضبط تصاویر و فیلم از محیط های مختلف و به منظور افزایش امنیت آن محیط و کنترل آن مورد استفاده قرار می گیرد.

به همین دلیل دوربین های مداربسته را در برخی از مواقع دوربین امنیتی نیز می گویند زیرا وظیفه و هدف اصلی استفاده از آنها تامین امنیت است.

دوربین مداربسته برای چه محیط هایی استفاده می شود؟

به صورت کلی اصلی ترین مکان هایی که برای کنترل آنها از دوربین مداربسته استفاده می شود، عبارتند از

  • منازل مسکونی ویلایی، مجتمع های مسکونی، آپارتمان ها، ویلاها، باغ ها و ....
  • شرکت ها و سازمان ها و ادارات مختلف
  • کارخانه ها
  • خیابان ها و بزرگراه ها
  • بانک ها
  • محوطه بیرونی سازمان ها، شرکت ها، بانک ها و ...
  • پارکینگ های عمومی
  • بیمارستان ها و درمانگاه ها
  • فروشگاه ها، پاساژ ها و مغازه ها

به صورت کلی می توان گفت که امروزه از دوربین مداربسته در جهت تامین امنیت وکنترل تمامی مراکزی که به افزایش امنیت نیاز دارند، استفاده می شود. به گونه ای که حتی اگر دقت کرده باشید، کوچک ترین فروشگاه های موجود در محل سکونت شما نیز مجهز به دوربین مداربسته هستند.

تجهیزات مورد نیاز برای دوربین مداربسته چیست؟

برای اینکه بتوان از دوربین مداربسته برای کنترل محیط استفاده کرد به تجهیزات مختلفی نیاز است که این تجهیزات از قبیل زیر هستند

 دوربین مداربسته   دوربین مداربسته همان دوربینی است که از آن برای کنترل محیط استفاده می شود که این دوربین در مدل های مختلف، کاربرد های متفاوت و با شکل ظاهری گوناگون در بازار قابل تهیه است. دوربین مداربسته بر روی دیوار و یا سقف محیط مورد نظر نصب می شود و تصاویر و یا ویدیوهایی را از محیط مد نظر گرفته شده تهیه می کند.

 کابل   کابل ها ابزاری برای انتقال اطلاعات از دوربین به کامپیوتر هستند که تمامی اطلاعات به دست آمده از محیط توسط این کابل ها وارد سیستم می شوند و در آن ذخیره می گردند. کابل های مورد نیاز برای دوربین مداربسته به دو دسته تقسیم می شوند که یکی از آنها به برق متصل می شود و نیروی برق مورد نیاز برای دوربین را تامین می کند و کابل دیگر نیز به کامپیوتر متصل می شود تا اطلاعات را انتقال دهد.

 لپ تاپ و یا کامپیوتر   لپ تاپ، کامپیوتر و یا مانیتور خروجی دوربین مداربسته هستند که تصاویر و اطلاعات به دست آمده از سوی دوربین ها بر روی آنها نمایش داده می شود و کاربران می توانند بر اساس میل و سلیقه خود یکی از این ابزار ها را به عنوان خروجی دوربین انتخاب کنند و آن را مورد استقاده قرار دهند.

 هارد   هارد نیز به گونه ای است که در سیستم کامپیوتری قرار می گیرد و اطلاعات به دست آمده از سوی دوربین بر روی آن ذخیره می شود. معمولا برای استفاده از دوربین مداربسته باید هارد در انواعی استفاده شود که حجم ذخیره سازی اطلاعات بر روی آن زیاد باشد و فضای کافی و مورد نیاز برای ذخیره کردن اطلاعات را داشته باشد.

 برق و یا باتری   برق نیز از اصلی ترین ابزار ها برای استفاده از دوربین است که در صورت عدم وجود آن دوربین مداربسته از کار می افتد و برای روشن بودن دوربین به آن نیاز است. اما برخی از دوربین های مداربسته به کمک نیروی باتری کار می کنند و به شکل بی سیم هستند که این مدل از دوربین های مداربسته در صورت عدم وجود برق نیز می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

در انتهای این مقاله باید اشاره کنیم که اگر قصد استفاده از دوربین مداربسته را دارید، یکی از بهترین برند ها در این زمینه برای شما عزیزان، دوربین هایک ویژن است که از آن برای محیط های مختلف می توان استفاده کرد.

همچنین دوربین هایک ویژن را می توانید از نمایندگی های مجاز و معتبر آن مانند هایک ویژن تهران خریداری کنید.