به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

سرور دوربین مدار بسته چیست ؟

سرور دوربین مدار بسته چیست ؟

هایک ویژن تهران

در رابطه با سرور دوربین مدار بسته چه می دانید؟ آیا می دانید سرور دوربین مداربسته چیست و به چه منظوری از آن استفاده می شود؟

حتما تا کنون بسیاری از شما عزیزان در سازمان ها، شرکت ها، ادارات و ... باکس های بسیار بزرگ سیاه رنگ را در کنار سایر تجهیزات دوربین مداربسته رویت کرده اید و با این پرسش مواجه شدید که این دستگاه بزرگ سیاه رنگ چیست و چه کاری انجام میدهد.

این دستگاه در واقع همان سرور دوربین مدار بسته است که از جمله تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه به حساب می آید.

سرور دوربین مدار بسته چیست؟

سرور ها به صورت کلی کامپیوترهایی هستند که ظرفیت بسیار بالا و توان گرافیکی بسیار پیچیده ای دارند و به عنوان سرویس دهنده اصلی مورد استفاده قرار میگیرند.

سرورهای کامپیوتری معمولا به بازیابی، ذخیره و ارسال فایل ها و داده های کامپیوتری را در شبکه انجام می دهند.

از سرور ها برای ضبط تصاویر ارسال شده از سوی دوربین مداربسته نیز استفاده می شود اما به این منظور باید دوربین مداربسته تحت شبکه باشد.

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا در وب سایت هایک ویژن تهران که یکی از نمایندگی های معتبر دوربین مداربسته هایک ویژن است، بیشتر به این مساله اشاره کنیم.

سرور دوربین مدار بسته

استفاده از سرور برای دوربین مداربسته در سال های گذشته رایج تر بوده است اما امروزه معمولا از دستگاه nvr به جای سرور استفاده می شود. با این وجود همچنان در سازمان های بزرگ برای پردازش و ذخیره تصاویر دوربین مداربسته از سرور ها استفاده می شود و هنوز استفاده از انها به صورت کامل متوقف نشده است.

دستگاه nvr چیست؟

دستگاه nvr دستگاه کوچکی است که ظاهری شبیه به ویدیوهای قدیمی را دارد و بر خلاف دستگاه سرور که حجم بسیار بزرگی دارد، دستگاه nvr بسیار کوچک است و به راحتی قابل حمل می باشد.

عملکرد دستگاه nvr مشابه به سرور است و این دستگاه هم امور مربوط به ذخیره سازی و مدیریت تصاویر را انجام می دهد.

مزایای استفاده از سرور دوربین مدار بسته

اگر برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته از سرور استفاده شود، میتوان از مزایایی به شرح زیر بهره مند شد

  • نرم افزار هایی که باید بر روی سرور نصب شوند، بسیار متعدد هستند و از آپشن های زیادی برخوردارند
  • استفاده از برخی نرم افزار های سرور به صورت کاملا رایگان است
  • سرور ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند و می توانند از چندین هزار دوربین پشتیبانی کنند
  • از سرور ها برای نصب نرم افزار های گسترده مانند پلاک خوانی و تشخیص چهره استفاده می شود
  • قابلیت ذخیره سازی تصاویر در سرور ها بسیار بیشتر از nvr ها است
  • سرور ها از سرعت عملکرد بسیار بالایی برخوردارند
  • پردازنده سرور ها بسیار پر قدرت هستند

مقایسه سرور دوربین مدار بسته و nvr 

از آنجایی که بیشتر مشتریان قصد کاهش دادن هزینه های خود را دارند، معمولا ترجیح می دهند که از دستگاه nvr برای ذخیره سازی اطلاعات دوربین مداربسته استفاده کنند. در نتیجه اولین تفاوت موجود در بین این دو دستگاه، هزینه مورد نیاز برای تهیه آن است.

علاوه بر آن دستگاه nvr در مقایسه با سرور از قابلیت نصب آسان تری برخوردار است و از پایداری سیستمی بیشتری در مقایسه با سرور ها برخوردار است.

مشکلات نرم افزاری سرور ها در مقایسه با دستگاه nvr بسیار بیشتر است و این موضوع نیز باعث می شود که استفاده از nvr توسط بسیاری از افراد ترجیح داده شود.

Nvr ها به سوئیچ داخلی PoE مجهز هستند که با این وجود نیازی به خرید جداگانه PoE ندارند و هزینه خرید این سوئیچ نیز در آنها کاهش پیدا می کند.

سرور دوربین مدار بسته را برای شما عزیزان در وب سایت هایک ویژن تهران شرح دادیم. در صورت تمایل می توانید برای دوربین مداربسته هایک ویژن نیز از سرور استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند گردید.

در دوربین مداربسته هایک ویژن امکان استفاده از دستگاه nvr نیز وجود دارد. در نتیجه انتخاب سیستم مربوط به ذخیره سازی تصاویر در این خصوص به عهده خودتان است که می توانید بر اساس نیاز آن را تعیین کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوربین مداربسته هایک ویژن از سایر مقالاتی که در این وب سایت برای شما عزیزان قرار داده ایم، استفاده کنید.