به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

فرمت هارد دوربین مداربسته هایک ویژن

فرمت هارد دوربین مداربسته هایک ویژن

هایک ویژن تهران

فرمت هارد دوربین مداربسته هایک ویژن چگونه است؟ به چه منظوری فرمت هارد دوربین مداربسته هایک ویژن انجام می شود؟

برای اینکه پاسخ این پرسش ها را بدانید، در وب سایت هایک ویژن تهران که نمایندگی معتبر فروش محصولات برند هایک ویژن است، با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته به صورت کلی به این شکل است که به حافظه ای برای ذخیره سازی تصاویر نیاز دارد. تصاویری که در این دوربین ها به دست می آیند، بر روی هارد ذخیره میشوند و زمانی که فضای ذخیره سازی هارد به پایان برسد، دیگر امکان ذخیره کردن تصاویر وجود ندارد، مگر اینکه هارد دوربین مداربسته را فرمت کرد.

فرمت هارد دوربین مداربسته هایک ویژن

هاردی که برای ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد، همانند هارد کامپیوتر به گونه ای است که امکان پاک کردن اطلاعات ذخیره شده بر روی آن وجود دارد و می توان هر کدام از اطلاعات موجود بر روی آن را پاک کرد.

با این وجود در دوربین مداربسته باید از تکنیک فرمت کردن هارد در مواقع مورد نیاز استفاده کرد تا بتوان مجددا به فضای ذخیره سازی دسترسی داشت.

ظرفیت ذخیره اطلاعات هارد دوربین مداربسته چه قدر است؟

در این رابطه باید به شما عزیزان بگوییم که هاردهایی که برای ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته استفاده می شوند، دارای فضای ذخیره سازی متفاوتی هستند و افرادی که قصد تهیه هارد را دارند، می توانند آن را در ظرفیت دلخواه و مورد نیاز خود تهیه کنند.

به عنوان مثال کسانی که از دوربین مداربسته به وفور استفاده می کنند و به فضای زیادی نیاز دارند، می توانند از هارد های چند ترابایتی استفاده کنند و کسانی که نیاز کمتری به این تصاویر دارند، می توانند از انواع هارد با ظرفیت های گیگابایتی نیز استفاده نمایند.

البته لازم به ذکر است که در انتخاب نوع هارد و میزان ظرفیت ذخیره سازی آن باید به کیفیت دوربین ها و وضوح تصویر آنها نیز توجه کرد زیرا هر چه کیفیت دوربین بیشتر باشد، تصاویر به دست آمده از آن فضای بیشتری از هارد را اشغال می کند.

چگونه می توان فرمت هارد دوربین مداربسته هایک ویژن را انجام داد؟

برای اینکه بتوانید هارد دوربین مداربسته هایک ویژن خود را فرمت کنید تا فضای اشغال شده را برای ذخیره سازی مجدد تصاویر خالی کنید، لازم است که در ابتدا وارد منوی دستگاه شوید و گزینه hdd را انتخاب کنید.

در صورتی که هارد دیسک شما برای اولین بار بر روی دستگاه نصب شده باشد، در  قسمت جنرال گزینه hdd information وضعیت هارد شما را uninitialized  نشان می دهد.

در مرحله بعدی باید هارد خود را انتخاب کنید و گزینه init را انتخاب نمایید. در این بخش اطلاعاتی به شما نمایش داده می شود که مبنی بر پاک کردن همه اطلاعات موجود بر روی هارد است. اگر گزینه ok را انتخاب کنید، تمامی اطلاعات و تصاویر ضبط شده بر روی هارد پاک می شوند و وضعیت دستگاه شما به حالت نرمال نمایش داده می شود.

نکاتی در رابطه با فرمت هارد دوربین مداربسته هایک ویژن

زمانی که می خواهید هارد دوربین مداربسته خود را فرمت کنید، لازم است که نکاتی به شرح زیر را رعایت نمایید

پیش از اینکه اطلاعات هارد دوربین مداربسته را فرمت کنید، به این مساله کاملا دقت کنید، زیرا در صورتی که به آن اطلاعات نیاز داشته باشید، در صورت فرمت کردن هارد دیگر نمی توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

زمانی که برای فرمت کردن هارد مشغول به کار می شوید، به میزان کافی در این رابطه دقت داشته باشید تا دکمه ای را به اشتباه نزنید و برای خود و اطلاعاتتان مشکل ایجاد نکنید.

در برخی از مدل های هارد که برای دوربین مداربسته استفاده می شوند، روش پاک کردن اطلاعات متفاوت است و باید روش فرمت کردن آنها را بدانید.

همچنین این امکان وجود دارد که برخی از مراحل فرمت کردن هارد در سیستم های مختلف نیز متفاوت باشد.

فرمت هارد دوربین مداربسته هایک ویژن مساله ای است که همه افرادی که از دوربین مداربسته استفاده می کنند، بهتر است تا آن را بدانند و طریقه انجام دادن آن را یاد بگیرند. زیرا با وجود اینکه همه هارد هایی که به دوربین مداربسته متصل هستند، بلاخره روزی پر می شوند و نیاز به تخلیه اطلاعات پیدا می کنند، فرمت کردن هارد مساله ای است که برای افراد دیر و یا زود به وجود می آید و به آن نیاز پیدا می کنند.

آیا حافظه دوربین مداربسته هایک ویژن پر می شود؟ برای این پاسخ به مقاله پر شدن حافظه دوربین مداربسته هایک ویژن مراجعه کنید

برای دریافت راهنمایی در خصوص فرمت هارد دوربین مداربسته هایک ویژن با همکاران ما در هایک ویژن تهران در ارتباط باشید و راهنمایی های مورد نیاز را از آنها بگیرید.