به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

مگاپیکسل در دوربین های مداربسته هایک ویژن چیست؟

مگاپیکسل در دوربین های مداربسته هایک ویژن چیست؟

هایک ویژن تهران

آیا می دانید مگاپیکسل در دوربین های مداربسته چیست؟ آیا میدانید مگاپیکسل در دوربین مداربسته چه تاثیری دارد؟

همان طور که می دانید کیفیت تصاویری که از دوربین مداربسته به دست می آید، مساله ای بسیار مهم است که می تواند در کنترل محیط و حفظ امنیت بسیار موثر واقع گردد.

زیرا زمانی که دوربین مداربسته کیفیت تصویری بالایی نداشته باشد، به سختی می توان از وقایع رخ داده در محیط مطلع شد.

تا کنون در مقالاتی که در وب سایت هایک ویژن تهران درج شده اند، به وفور در رابطه با کیفیت تصویر، وضوح تصویر و مگاپیکسل صحبت کرده ایم. اما شاید عده ای از خود بپرسند که منظور از مگاپیکسل چیست و چه ارتباطی با کیفیت تصویر دارد.

به همین دلیل در هایک ویژن تهران این مطلب را برای شما عزیزان آماده کرده ایم تا در صورتی که با این پرسش مواجه هستید، پاسخ خود را دریابید و رابطه بین مگاپیکسل و کیفیت تصویر را دریابید.

پیکسل چیست؟

پیکسل و یا pixel برگرفته شده از دو واژه picture و cell است که به معنای سلول های تصویر است. در دستگاه های دیجیتالی برای اینکه بتوان تصویری را ساخت باید نقاط زیادی به شکل جدول در کنار هم قرار بگیرند که این نقاط حاوی اطلاعاتی مانند: رنگ و میزان روشنایی هستند و زمانی که در کنار هم قرار می گیرند، تصویر اصلی را به وجود می آورند.

این نقاط را می توان به قطعات یک پازل نیز تشبیه کرد که با کنار هم قرار گرفتن قطعات پازل که ابعاد کوچکی دارند، تصویر اصلی پازل شکل می گیرد. پیکسل ها نیز دقیقا به همین شکل عمل می کنند.

نکته ای که در رابطه با پیکسل ها وجود دارد، این است که هر چه تعداد پیکسل ها در تصویر بیشتر باشند، وضوح و کیفیت تصویر افزایش پیدا می کند و قابلیت تشخیص جزئیات تصویر آسان تر می شود. به همین دلیل پیکسل ها به عنوان مهم ترین عامل در کیفیت تصویر شناخته می شوند.

مگاپیکسل در دوربین های مداربسته چیست؟

با پیشرفت های صورت گرفته در تکنولوژی برای افزایش کیفیت تصویر به دست آمده از دوربین مداربسته، امروزه تعداد پیکسل هایی که تصاویر را تشکیل می دهند، به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کرده اند و تعداد آنها اعداد بسیار بزرگی را تشکیل می دهد که این مساله باعث شده تا از واژه مگاپیکسل استفاده کنند.

در نتیجه منظور از مگاپیکسل در دوربین های مداربسته، آن دسته از دوربین های مداربسته ای است که کیفیت تصویر بسیار بسیار بالایی دارند و از میلیون ها پیکسل برای ساخت تصاویر در آنها استفاده می شود.

وضوح تصویر دوربین مداربسته هایک ویژن

در ساخت دوربین مداربسته هایک ویژن از وضوح تصویر مگاپیکسل استفاده می شود و دوربین هایی که دارای این ویژگی هستند، عبارتند از: دوربین های full hd و دوربین های 4k .

دوربین های full hd هایک ویژن دارای سنسور 1080 در 1920 هستند که قادرند تا تصویری به اندازه دو مگاپیکسل را ارائه دهند. البته لازم به ذکر است که دوربین های full hd در صورتی که با افزایش تعداد پیکسل مواجه باشند، قادرند تا تصاویر با کیفیت تری نیز ایجاد کنند.

به همین دلیل کیفیت و وضوح تصویر در این دوربین ها از دو مگاپیکسل تا 5 مگاپیکسل متغیر است.

از سوی دیگر دوربین های 4k دارای سنسور 2160 در 3840 هستند که بیشترین وضوح تصویر را در بین سایر دوربین های مداربسته هایک ویژن دارند و کیفیت تصاویر به دست آمده از این دوربین ها 8 مگاپیکسل است.

دوربین های 4k به شما کمک می کنند تا بتوانید تصاویر را در طول روز و شب با بیشترین کیفیت از دوربین ها تهیه کنید. به گونه ای که با تصاویر به دست آمده از سوی آنها می توانید به خوبی جزئیات تصویر را نیز تحت بررسی قرار دهید.

در هایک ویژن تهران بررسی کردیم که مگاپیکسل در دوربین های مداربسته چیست؟ با دریافت این اطلاعات می توانید به شکل بهتری برای خرید دوربین مداربسته اقدام کنید. فراموش نکنید که دوربین مداربسته باید بر حسب نیاز شما تهیه شود در غیر این صورت هزینه ای که برای خرید دوربین صرف کرده اید، به هدر خواهد رفت.

در این رابطه می توانید با همکاران ما در بخش فروش نیز صحبت کنید و از آنها راهنمایی بخواهید که بهترین مدل دوربین مداربسته را بر حسب نیازتان به شما معرفی کنند.