به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

وضوح تصویر دوربین مداربسته هایک ویژن

وضوح تصویر دوربین مداربسته هایک ویژن

هایک ویژن تهران

وضوح تصویر دوربین مدار بسته یعنی چه؟ وضوح تصویر دوربین مدار بسته چگونه است؟

هموطنان عزیز اگر قصد دارید که پاسخ این پرسش ها را بدانید، با ما در هایک ویژن تهران همراه باشید و این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

حتما به یاد دارید که در سال های گذشته دوربین مداربسته دارای تصویر بسیار بی کیفیتی بود که تصاویر به دست آمده از آن به صورت سیاه و سفید و بسیار غیر واضح بود. به گونه ای که فقط امکان مشاهده کلیات یک تصویر با کمک آن وجود داشت و هیچ جزئیاتی را نمی توانستیم با دوربین مداربسته ببینیم.

اما نسل جدید دوربین مداربسته که توسط شرکت هایک ویژن ساخته می شوند، این مشکلات را برطرف کرده اند. زیرا آنها وضوح تصویر را در دوربین مداربسته افزایش داده اند.

وضوح تصویر دوربین مداربسته یعنی چه؟

به صورت کلی منظور از وضوح تصویر دوربین مدار بسته توانایی دوربین در رابطه با تفکیک و تجزیه جزئیات تصویر است. وضوح تصویر بر اساس پیکسل های سازنده تصویر که عناصر تشکیل دهنده تصویر هستند، به وجود می آید.

به گونه ای که هر چه تعداد پیکسل ها در تصویر بیشتر باشند و پیکسل ها تراکم بیشتری در تصویر داشته باشند، وضوح تصویر افزایش پیدا می کند.

به عبارت دیگر وضوح تصویر دوربین مدار بسته بر اساس پیکسل های افقی و عمودی آن محاسبه می شود.

انواع وضوح تصویر دوربین مداربسته

وضوح تصویر در دوربین مداربسته به سه دسته تقسیم می شود که عبارت است از

 D1   به عنوان بالاترین وضوح تصویر در دوربین مداربسته شناخته می شود.
 DCIF   دوربین هایی که دارای وضوح تصویر DCIF هستند دارای 240 در 352 وضوح تصویر می باشند که این تعداد پیکسل در تصویر به میزان یک چهارم از وضوح تصویر در D1 را می سازد.
 QCIF  دوربین های مداربسته QCIF دارای تعداد پیکسل 120 در 176 هستند و همان طور که در اعداد فوق مشاهده می کنید، وضوح تصویر در این نوع دوربین های مداربسته به میزان یک چهارم سیستم های DCIF است. یعنی کیفیت تصویر در آنها 8 برابر کمتر از سیستم های D1  است.


بیشترین وضوح تصویر دوربین مداربسته هایک ویژن

در میان تمامی مدل های دوربین مداربسته هایک ویژن، برخی از انواع آن که دارای بالاترین وضوح تصویر برای شما هستند را میتوان به شرح زیر نام برد

 دوربین مداربسته هایک ویژن دید در شب COLORVU 

در میان دوربین های هایک ویژن که قابلیت دید در شب دارند، یکی از آنها که دارای بالاترین وضوح تصویر است و بر اساس اخرین تکنولوژی در این زمینه ساخته شده است، دوربین کالر ویو است.

دوربین های کالر ویو به شما این امکان را میدهند که از تصاویر به دست آمده توسط دوربین بتوانید جزئیات تصویر را نیز مشاهده کنید. به گونه ای که با زوم کردن بر روی یک رخداد، وضوح تصویر شما کاهش پیدا نکند.

لازم به ذکر است که این دوربین ها به صورت تمام رنگی هستند و تصاویر تهیه شده با آنها همانند تصاویر به دست آمده در طول روز بسیار شفاف و و اضح هستند.

 دوربین مداربسته هایک ویژن مجهز به تکنولوژی 4K 

دوربین های مداربسته برای اینکه بتوانند وضوح تصویر فوق العاده بالایی داشته باشند، باید از تکنولوژی وضوح تصویر 4K بهره ببرند. دوربین مداربسته هایک ویژن با تکنولوژی 4K دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل هستند.

خوشبختانه این تکنولوژی در بسیاری از مدل های مختلف دوربین هایک ویژن نهاده شده است و به این شکل می توانید هنگام خرید این کالا از فروشندگان ما در هایک ویژن تهران بخواهید تا دوربین هایی را به شما معرفی کنند که از این تکنولوژی بهره برده اند.

با در نظر گرفتن مطالبی که درباره وضوح تصویر دوربین مدار بسته برای شما شرح دادیم، به این مساله توجه کنید که هر دوربین مداربسته ای که تعداد پیکسل های بیشتری داشته باشد و تعداد پیکسل های آن در حد مگاپیکسل باشد، از وضوح تصویری بیشتری برخوردار است.

در نتیجه با در نظر گرفتن این مطلب زمانی که برای خرید دوربین اقدام می کنید، می توانید بهترین مدل را خریداری کنید.

اما این نکته را نیز فراموش نکنید که اگر هدف شما از به کار بردن دوربین مداربسته به نحوی است که به وضوح تصویر نیازی ندارید، خرید چنین دوربین هایی فقط هزینه شما را به هدر می دهد. پس سعی کنید که نوع و مدل دوربین مداربسته هایک ویژن را بر اساس نیاز خود تهیه کنید.