به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

پر شدن حافظه دوربین مداربسته هایک ویژن

پر شدن حافظه دوربین مداربسته هایک ویژن

هایک ویژن تهران

پر شدن حافظه دوربین مداربسته هایک ویژن چگونه اتفاق می افتد؟ آیا حافظه دوربین مداربسته هایک ویژن پر می شود؟ در صورت پر شدن حافظه دوربین مداربسته باید چه کار کرد؟

یکی از مهم ترین مشکلاتی که اشخاص در استفاده از دوربین مداربسته با آن مواجه هستند، پر شدن حافظه دوربین مداربسته است. همان طور که می دانید تصاویری که از دوربین مداربسته به دست می ایند، باید در یک فضایی ذخیره سازی شوند تا در صورت نیاز بتوان به آنها دسترسی داشت.

به صورت کلی دوربین مداربسته برای ذخیره کردن تصاویر به یک هارد متصل می شود که به میزان فضای هاردی که در این راستا استفاده شده است، میتواند تصاویر را در آن ذخیره کند.

زمانی که فضای هارد پر شود، دیگر امکان ذخیره سازی تصویر در هارد وجود نخواهد داشت.

اما دوربین های هایک ویژن در برخی از مدل ها به گونه ای طراحی شده اند که میتوانند در مواقع قطعی برق و یا در صورت عدم دسترسی به هارد، تا میزان مشخصی از تصاویر را در خود ذخیره کنند.

به هر حال مساله پر شدن حافظه دوربین مداربسته موضوعی است که در هر شرایطی اتفاق می افتد. در ادامه این مطلب در وب سایت هایک ویژن تهران بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

در صورت پر شدن حافظه دوربین مداربسته هایک ویژن باید چه کار کرد؟

زمانی که حافظه دوربین مداربسته هایک ویژن پر شود، باید تصاویر ذخیره شده بر روی آن را خالی کرد تا فضا مجددا برای ضبط تصاویر به وجود آید. همچنین در صورتی که تمایل به پاک کردن اطلاعات و تصاویر به دست امده ندارید، می توانید از یک هارد با ظرفیت بسیار زیاد استفاده کنید و یا هنگامی که هارد شما پر شد، آن را با یک هارد جدید تعویض کنید.

اما از آنجایی که معمولا بیشتر تصاویر به دست آمده از دوربین ها بی حاصل هستند و نگهداری آنها هیچ وقت به درد شما نمی خورد، بهتر است که تصاویر این چنینی را پاک کنید و فضا را خالی کنید.

چه مسائلی در پر شدن حافظه دوربین مداربسته هایک ویژن موثرند؟

به صورت کلی مسائلی که باعث می شوند تا حافظه دوربین مداربسته پر شوند از قبیل زیر هستند

 فضای ذخیره سازی 

فضای ذخیره سازی همان طور که اشاره شد، از اصلی ترین مسائل در پر شدن حافظه دوربین است. هر چه فضای ذخیره سازی که در اختیار دوربین مداربسته قرار داده اید، بیشتر باشد، حافظه دوربین دیرتر پر می شود.

 استفاده از دوربین هایی که وضوح تصویر بسیار بالایی دارند 

وضوح تصویر دوربین می تواند در پر شدن حافظه تاثیر بگذارد. زیرا هر چه وضوح تصویر و کیفیت تصویری دوربین مداربسته بیشتر باشد، فضای بیشتری را در هارد به خود اختصاص می دهد.

در نتیجه برای دوربین هایی که کیفیت بسیار بالایی دارند، بهتر است تا از هارد هایی با فضای زیاد استفاده شود.

 استفاده از دوربین مداربسته به صورت شبانه روزی 

برخی از افراد اهدافی از استفاده دوربین مداربسته دارند، که به صورت شبانه روزی از دوربین استفاده می کنند و آن را دائما روشن می گذارند. در چنین شرایطی مسلما به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز است.

 تعداد دوربین هایی که برای یک محیط استفاده می شوند 

تعداد دوربین های مداربسته ای که برای یک محیط استفاده می شوند نیز در پر شدن حافظه موثر واقع می شود. هر چه تعداد دوربین ها بیشتر باشد، تصاویر بیشتری به دست می آیند که در این حالت باید فضای بیشتری برای ذخیره سازی وجود داشته باشد.

 متد ضبط تصویر 

ضبط تصاویر به دست آمده از سوی دوربین ها به دو صورت انجام می شود. یکی از متد ها continues که فریم ها را به صورت دنباله دار ضبط می کند و حالت دیگری که برای این کار استفاده می شود، motion detection است که در این حالت دوربین ها زمانی تصاویر را ضبط می کنند که سنسور های انها حرکتی را در محیط حس کرده باشند. در این حالت پر شدن فضای هارد دیرتر اتفاق می افتد.

 تعداد فریم ها در ضبط تصاویر 

در حالت عادی تعداد فریم های تصویر در هر یک ثانیه 25 فریم است. اما به کمک دستگاه dvr می توان تعداد فریم ها را بر روی 15 فریم در ثانیه تنظیم کرد. بدین شکل فضای کمتری برای ذخیره سازی فریم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

چنانچه به مطالب ذکر شده در این مطلب دقت کنید، می توانید در بهینه سازی فضای ذخیره سازی موثر واقع شوید و به این شکل از پر شدن حافظه دوربین مداربسته هایک ویژن در کوتاه مدت جلوگیری کنید.