به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

آموزش تصویری وصل کردن دوربین مداربسته IP هایک ویژن به شبکه

آموزش تصویری وصل کردن دوربین مداربسته IP هایک ویژن به شبکه

هایک ویژن تهران

تمامی مشتریان زمانی که یک دوربین مداربسته تحت شبکه خریداری می کنند،بعضی اوقات راه اندازی ،نصب و تنظیمات این نوع دوربین ها برای افراد مبتدی یا آن دسته افرادی که اطلاعاتی راجب دوربین مداربسته ندارند مشکل میباشد. 

به همین خاطر امروز برای شما آموزش کامل نصب دوربین مداربسته IP هایک ویژن را آماده کردیم پس با ما همراه باشید

تصویر نمودار شبکه دوربین تحت شبکه

دراین نمودار مشاهده میکنید که دوربین مداربسته در ابتدا به سوییچ شبکه متصل گردیده و همینطور سوییج از طریق کابل شبکه به دستگاه NVR وصل شده است.

نرم افزار مخصوص دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن

برای تست کردن آنلاین بودن دوربین ، یا تغییرات کلی مانند ( رمز ، آی پی ،....) از طریق نرم افزار SADP میتوان اقدام کرد 

  • پیشنهاد میشود برای دسترسی به دوربین از مرورگر Internet Explorer استفاده نمایید.
  • استفاده اصلی از نرم افزار SADP، جستجو و یافتن دوربین های IP هایک ویژن در شبکه است

 

آموزش کامل استفاده از نرم افزار SADP هایک ویژن

در ابتدا اگر دوربین تحت شبکه شما به شکل درست به شبکه اصلی متصل شده باشد، یک آدرس IP از Router دریافت می کند.  شما می توانید آی پی  را در ابزار SADP مشاهده کنید و در صورت نیاز آن را تغییر دهید.

اطلاعات کامل تری از بقیه اطلاعات از قبیل Subnet mask و IPv4 Gateway  در دسترس شما قرار میدهید و اگر این خصوصیات پیکر بندی نشده باشد مقدار 0.0.0.0 را نمایش می دهد.

برای فعالسازی دوربین مداربسته تحت شبکه باید آدرس آی پی را طوری تنظیم کنید که در بازه آدرسی آی پی که کامپیوتر شما قرار دارد تنظیم شود.

مثلااگر آدرس آی پی کامپیوتر شما 192.168.1.1 میباشد آدرس دوربین هم باید 192.168.1.2 باشد همچنین عدد (2) قابل تغییر میباشد ، اگر شما 5 عدد دوربین دارد به ترتیب 192.168.1.3 ، 192.168.1.4، و 192.168.1.5 را انتخاب میکنید

دسترسی به تصویر دوربین از طریق مرورگر

بعد از تنطیم آدرس دوربین مداربسته IP هایک ویژن، نیاز است تصویر را در یک مرورگر وب مانند Google Chrome، Mozilla Firefox یا Internet Explorer را اجرا کرده و فقط کافیست آدرس IP که به دوربین داده اید (192.168.1.2) را در مرورگر وارد کنید 

 اگر برای اولین برای است که میخواهید تصویر دوربین را در مرورگر مشاهده کنید نیاز است که پلاگین مربوطه را نصب و فعال کنید. که پلاگین به طورخودکار برای دانلود روی صفحه ( تصویر زیر) نمایش داده میشود.

فقط کافیست روی لینک کلیک کنید تا پلاگین دانلود و نصب شود سپس خواهید توانست تصویر زنده دوربین را به صورت مستقیم در مرورگر وب مشاهده کنید.