به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

تجهیزات دوربین مداربسته چیست؟

تجهیزات دوربین مداربسته چیست؟

هایک ویژن تهران

تجهیزات دوربین مداربسته چیست؟ آیا می دانید برای استفاده از دوربین مداربسته به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ اگر می خواهید که با تجهیزات مورد نیاز برای دوربین مداربسته آشنا شوید، با ما در وب سایت هایک ویژن تهران همراه باشید.

برای اینکه بتوان از دوربین مداربسته هایک ویژن و یا سایر دوربین های مداربسته استفاده کرد، باید تجهیزاتی را در اختیار داشت تا بتوان از قابلیت دوربین مداربسته بهره برد و آن را راه اندازی کرد.

به عبارت دیگر در صورتی که این تجهیزات را در اختیار نداشته باشید، امکان استفاده از دوربین مداربسته وجود ندارد و نمی توان آن را راه اندازی کرد.

تجهیزات دوربین مداربسته چیست؟

مهم ترین تجهیزاتی که برای استفاده از دوربین مداربسته مورد نیاز هستند را می توان به شرح زیر نام برد:

دوربین مداربسته:

دوربین مداربسته اصلی ترین بخش از تجهیزات است که این دوربین ها ظاهری استوانه ای، دایره ای و یا مستطیل شکل دارند که بر روی دیوار و یا سقف نصب می شوند.

کابل برق و کابل انتقال دیتا:

برای اینکه بتوان دوربین ها را روشن کرد به کابل برق نیاز است که این کابل به دوربین و پریز برق متصل می شود. علاوه بر آن کابل انتقال دیتا نیز یکی دیگر از تجهیزات دوربین مداربسته است که به کمک این کابل می توان دیتاهای به دست آمده توسط دوربین را به مانیتور انتقال داد.

کامپیوتر، لپ تاپ و یا مانیتور:

کامپیوتر، لپ تاپ و مانیتور در واقع خروجی های دوربین مداربسته هستند که تمامی فیلم ها و عکس های تهیه شده توسط دوربین به کمک آنها قابل مشاهده است و می توان به تماشای تصاویر به دست آمده از دوربین با استفاده از این تجهیزات پرداخت.

هارد و یا حافظه داخلی و خارجی:

برای اینکه بتوان تصاویر و فیلم های دوربین را نگهداری کرد و آن ها را بر روی سیستم به شکل ذخیره داشت، به هارد، حافظه داخلی و یا حافظه خارجی نیاز است که بر روی این حافظه ها می توان اطلاعات به دست آمده را برای مدت زمانی که در نظر دارید، ذخیره سازی کنید.

لازم به ذکر است که انواع این حافظه ها از قابلیت ذخیره سازی متفاوتی برخوردار هستند و استفاده از انواع با ظرفیت آن برای استفاده از دوربین مداربسته گزینه بهتری است.

برق و یا باتری:

به صورت کلی دوربین مداربسته هایک ویژن و یا سایر برند ها به برق برای روشن شدن و آغاز فعالیت نیاز دارد و اگر آن را به برق متصل نکرد، دوربین نمی تواند کار کند. بنابراین تجهیزات دیگری که در این رابطه مورد نیاز است، برق است.

اما برخی از انواع دوربین های جدید هایک ویژن قادرند که بدون نیاز برق نیز کار کنند و روشن بمانند که این دوربین ها به جای استفاده از برق از باتری استفاده می کنند و یا انرژی مورد نیاز خود را هم با برق و هم با باتری تامین می کنند بدین شکل که در صورت نبود برق، انرژی انها توسط باتری تامین می شود.

دستگاه dvr و یا nvr :

دستگاه dvr و nvr نیز از دیگر تجهیزات دوربین مداربسته هستند که از آنها برای ضبط تصاویر و پخش آنها استفاده می شود. در کل این دستگاه ها ظاهر و ماهیتی شبیه به دستگاه ویدیو دارند.

در صورتی که از دوربین مداربسته انالوگ استفاده شود، باید از دستگاه dvr به این منظور استفاده گردد و اگر دوربین مداربسته ای که مورد استفاده قرار گرفته است از نوع شبکه ای باشد باید از دستگاه nvr بهره برد زیرا این دستگاه تحت شبکه کار می کند.

رک دوربین مداربسته:

رک دوربین مداربسته نیز از دیگر تجهیزات دوربین مداربسته است که این ابزار ظاهری شبیه به یک قفسه خالی و یا دستگاه مایکروویو دارد که در این دستگاه تجهیزات مورد نیاز برای دوربین مداربسته قرار داده می شوند تا به این شکل از انها محافظت شود. رک ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که یکی از رایج ترین انواع آن رک 19 اینچی است.

کلام پایانی:

در وب سایت هایک ویژن تهران اشاره کردیم که تجهیزات دوربین مداربسته چیست؟ و هر یک از این تجهیزات را به صورت مختصر شرح دادیم. در انتها باید گفت که اگر مایل به استفاده از دوربین مداربسته برای محیط مورد نظر خود  هستید، می توانید از دوربین های برند هایک ویژن استفاده کنید و از مزایای بسیار زیاد آنها بهره مند گردید.