به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

دوربین آی پی هایک ویژن

دوربین آی پی هایک ویژن

هایک ویژن تهران

دوربین آی پی هایک ویژن چیست؟ آیا دوربین آی پی هایک ویژن همان دوربین تحت شبکه است؟ دوربین IP هایک ویژن برای چه مواردی مناسب است؟

همان طور که می دانید دوربین مداربسته از برند هایک ویژن دارای مدل های مختلفی است و تنوع در مدل های آن بسیار زیاد است و هر مدلی بر اساس نیاز مختلفی طراحی شده که در حین خرید این محصول باید بر اساس نیاز و هدف از استفاده دوربین مداربسته برای خرید آن اقدام کرد.

دوربین آی پی هایک ویژن یکی از انواع مدل های دوربین مداربسته در این برند است که در وب سایت هایک ویژن تهران قصد داریم که کمی در رابطه با این محصول با شما عزیزان صحبت کنیم.

دوربین آی پی هایک ویژن چیست؟

دوربین آی پی هایک ویژن در واقع همان دوربین تحت شبکه است که به شکل دوربین ip نیز نمایش داده می شود و به آن ip camera نیز گفته می شود. در این نوع از دوربین های هایک ویژن انتقال اطلاعات و تصاویر از طریق فضای شبکه اینترنت صورت می گیرد در حالی که در مدل های دیگر دوربین مداربسته هایک ویژن مانند: دوربین های آنالوگ و توربو اچ دی از فضای شبکه اینترنت برای انتقال اطلاعات استفاده نمی شود.

به عبارت دیگر میتوان گفت که دوربین آی پی هایک ویژن، پردازشگری کوچک درون خود دارد که مانند یک کامپیوتر عمل می کند. این دوربین ها به کمک حسگری که در داخل آن قرار داده شده است، اطلاعات را دریافت می نماید و سپس تصاویر را به اطلاعات دیجیتال تبدیل می کند و به کمک کابل های شبکه اطلاعات را به دستگاه ضبط کننده منتقل می نماید.

لازم به ذکر است که دوربین آی پی هایک ویژن در مقایسه با دوربین انالوگ و اچ دی از بهای بیشتری برخوردار است و برای تهیه آن باید هزینه بیشتری پرداخت شود. اما از سوی دیگر کیفیت این دوربین ها بالاتر است و کابل کشی انها نیز به شکل راحت تری صورت می گیرد.

انواع دوربین آی پی هایک ویژن چیست؟

دوربین های ای پی هایک ویژن به صورت کلی به سه دسته تقسیم می شوند که این سه دسته از قبیل زیر هستند

 دوربین مداربسته دام آی پی   در دوربین مداربسته آی پی دام بدنه ای گنبدی شکل دارند و از نظر ظاهری زیباتر از بقیه مدل ها هستند که برای استفاده در محیط های مسقف طراحی شده اند.

 دوربین مداربسته بولت آی پی   این نوع دوربین های بولت آی پی هایک ویژن شبکه ای، استوانه ای شکل هستند و برای استفاده در محیط های باز و بر روی دیوار ها طراحی شده اند.

 دوربین مداربسته اسپید دام آی پی   این نوع دوربین های اسپیددام آی پی نیز دارای قابلیت چرخش 360 درجه هستند و علاوه بر آن از قابلیت زوم اپتیکال و دیجیتال نیز برخوردارند که آنها را در گروه دوربین های مجهز به تکنولوژی های پیشرفته در نظر می گیرند.

انواع لنز در دوربین آی پی هایک ویژن چیست؟

در دوربین های تحت شبکه از انواع مختلفی لنز استفاده می شود که انواع آن از قبیل زیر هستند

 دوربین مداربسته آی پی لنز ثابت   لنز ثابت به لنزی گفته می شود که فاصله کانونی لنز همیشه ثابت است و هیچ وقت تغییر نمی کند. در این مدل هر چه فاصله کانونی لنز کمتر باشد، وسعت دید در دوربین افزایش پیدا می کند.

 دوربین مداربسته آی پی لنز متغیر   لنز متغیر که به آن وریفوکال نیز گفته می شود، به این شکل می باشند که در انها فاصله کانونی لنز تغییر پیدا می کند و می توانید با استفاده از انها فاصله کانونی لنز را تغییر دهید.

دوربین آی پی هایک ویژن برای چه مواردی مناسب است؟

به صورت کلی از دوربین های IP در تمامی مواقع و موارد می توان استفاده کرد، اما در صورتی که بخواهید تصاویر با کیفیت تری از محیط تهیه کنید، استفاده از دوربین مداربسته IP  هایک ویژن که دارای لنز متغیر باشد، برای شما مناسب تر است و در این مواقع استفاده از این مدل دوربین کاربردی تر خواهد بود.

علاوه بر آن از آنجایی که این دوربین کابل کشی آسان تری دارد برای کسانی که می خواهند کابل کشی با سهولت بیشتری انجام شود، مناسب تر است و از سوی دیگر کسانی که دارای شبکه کامپیوتری در محیط مورد نظر خود هستند و می خواهند که انتقال اطلاعات دوربین را تحت شبکه انجام دهند نیز می توانند ازاین دوربین استفاده کنند که در همه این شرایط، دوربین آی پی هایک ویژن بهترین انتخاب خواهد بود.