به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

دوربین مداربسته و متعلقات

دوربین مداربسته و متعلقات

هایک ویژن تهران

منظور از دوربین مداربسته و متعلقات چیست؟ متعلقات دوربین مداربسته چه هستند؟

دوستان عزیز چنانچه قصد دارید که پاسخ این پرسش ها را به دست آورید، با ما در وب سایت هایک ویژن همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

همان طور که می دانید دوربین مداربسته امروزه به میزان زیادی مورد توجه مراکز و افراد مختلف قرار گرفته است و به منظور افزایش امنیت محیط های مختلف و یا کنترل محیط مورد استفاده قرار می گیرد.

اما برای اینکه بتوان از دوربین مداربسته در محیط های مورد نظر استفاده کرد، باید علاوه بر دوربین مداربسته، تجهیزات مورد نیاز دیگری را نیز تهیه کرد تا بتوان از قابلیت های دوربین مداربسته استفاده نمود که به همین دلیل در وب سایت هایک ویژن قصد داریم که به دوربین مداربسته و متعلقات آن اشاره کنیم و انها را تحت بررسی قرار دهیم.

دوربین مداربسته و متعلقات آن چیست؟

دوربین مداربسته به صورت کلی بخش قابل مشاهده از تجهیزات امنیتی است که این دوربین ها بر روی دیوار و یا سقف نصب می شوند و فیلم هایی را از محیط تهیه می کنند. اما علاوه بر آن بخش های دیگری نیز در این تجهیزات امنیتی به کار می روند که این تجهیزات و متعلقات از قبیل زیر هستند

 دوربین آنالوگ   دوربین های مداربسته به دو شکل آنالوگ و یا تحت شبکه هستند که اگر بخواهید به شکل معمولی از آن استفاده کنید باید دوربین مداربسته از نوع آنالوگ تهیه کنید که تنوع این دوربین ها بسیار زیاد است و می توانید دوربین انالوگ با برند هایک ویژن که از بهترین برند های موجود در ایران است، استفاده کنید.

 کابل برق   دوربین های مداربسته به طور کلی برای اینکه بتوانند روشن بمانند وتصویر برداری را انجام دهند، به یک منبع تغذیه نیاز دارند که معمولا کابل برق که به برق متصل می شود، منبع تغذیه این دوربین ها است و انرژی مورد نیاز برای فعالیت دوربین را تامین می کند.

 دستگاه DVR  در صورتی که دوربین مداربسته تهیه شده برای اهداف شما از نوع آنالوگ باشد، باید یک دستگاه DVR برای آن تهیه شود و به کمک آن سیگنال های ارسالی از دوربین دریافت شود. این دستگاه سیگنال ها را از آنالوگ به دیجیتال تبدیل می کند و امکان مدیریت و نمایش تصاویر را در اختیار کاربر قرار می دهد.

 هارد دیسک   یکی دیگر از متعلقات دوربین مداربسته، هارد دیسک ها هستند که تصاویر دریافت شده از سوی دوربین ها در داخل آنها ذخیره می شوند. برای ذخیره تصاویر باید از هارد دیسک در داخل دستگاه دی وی آر استفاده شود که در این صورت مدت زمانی که برای ذخیره تصاویر در نظر دارید، در انتخاب هارد دیسک موثر است و باید از هارد دیسک با ظرفیت مناسب با نیاز شما استفاده شود.

 نمایشگر   نمایشگر ها نیز از دیگر تجهیزات مورد نیاز هستند که به کمک آنها میتوان تصاویر به دست آمده از دوربین ها به شکل تصویر تبدیل کرد و آنها را تماشا نمود. نمایشگر ها به صورت مستقیم به دستگاه DVR متصل می شوند و به کمک آنها میتوان به راحتی تصاویر حاصل از چند دوربین را به صورت یکجا تماشا کرد.

 کابل شبکه و دوربین تحت شبکه  چنانچه قصد دارید که از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کنید، باید دوربین مداربسته مناسب با شبکه را تهیه کنید و کابل شبکه هم در اختیار داشته باشید. کابل شبکه نیز وسیله ای است که از طریق آن تصاویر از دوربین ها به دستگاه ارسال می شوند.

 دستگاه NVR   اگر از دوربین های تحت شبکه استفاده شود، باید از دستگاه NVR استفاده شود. دوربین های تحت شبکه از طریق این دستگاه شناسایی می شوند و تصاویر آن را دریافت می کنند. لازم به ذکر است که دستگاه ان وی آر به ورودی RJ45 مجهز است و به همین دلیل نیازی نیست که تمامی دوربین های تحت شبکه به شکل مستقیم به آن متصل شوند.

دوربین مداربسته و متعلقات آن را برای شما عزیزان در این مطلب شرح دادیم. توجه کنید که در برخی از مواقع علاوه بر تجهیزات مطرح شده در بخش های فوق، به تجهیزات دیگری نیز برای دوربین های مداربسته نیاز است که آنها را در مقالات دیگر شرح خواهیم داد.

در صورتی که نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه دارید، میتوانید از متخصصین دوربین مداربسته کمک بگیرید و از آنها راهنمایی دریافت کنید.