به فروشگاه دوربین مداربسته هایک ویژن تهران خوش آمدید!

اصطلاحات فنی دوربین مداربسته هایک ویژن

اصطلاحات فنی دوربین مداربسته هایک ویژن

هایک ویژن تهران

معرفی برخی تکنولوژی‌ها و اصطلاحات فنی محصولات هایک ویژن

در این مقاله برخی از اصطلاحات مهم و فنی در رابطه ها تمامی دوربین های مداربسته به صورت کامل توضیح داده شده است

 ANR 

دستگاه ضبط تصاویر NVR با قابلیت ANR یا Automatic Network Replenishment می‌توانند در صورت قطعی شبکه، بعد از اتصال مجدد شبکه، تصاویر ذخیره شده روی مموری کارت دوربین مداربسته تحت شبکه را، به هارد دیسک خود دستگاه NVR منتقل کنند.  بعضی دوربین های مداربسته IP به اصلاح عامیانه “مموری خور” هستند و در صورت ایجاد هرگونه مشکل در شبکه و قطع شدن ارتباط با دستگاه ضبط NVR تصاویر را روی حافظه خود ذخیره کرده، تا بعد از اتصال مجدد اتصال شبکه به هارد دیسک دستگاه NVR منتقل شود.

 BLC 

BLC (تصحیح نور پس زمینه یا BackLight Compensation) قابلیتی است که روشنایی تصویر ضبط شده در محیط‌هایی که نور پس‌زمینه زیاد است، را اصلاح می‌کند. به زبان ساده‌تر BLC باعث می‌شود سوژه‌ای که بخاطر منبع نور شدید پشت سرش (مثل پنجره یا در ورودی) در فیلم تاریک می‌افتد، روشن‌تر شده و بهتر دیده شود. BLC در محیط‌هایی که یک منبع نور شدید وجود دارد، می‌تواند بسیار موثر واقع شده و باعث افزایش جزئیات، کیفیت و تنظیم روشنایی تصاویر ضبط شده شود.

 ABF 

تکنولوژی ABF یا Auto Back Focus به دوربین مداربسته امکان تنظیم موقعیت سنسور تصویر را می‌دهد، در نتیجه فوکوس (Focus) تصویر بصورت بهینه و موثر انجام می‌شود. این قابلیت از طریق نرم افزارهایی که روی گوشی و یا کامپیوتر کاربر جهت کنترل سیستم امنیتی نصب می‌شوند نیز قابل دسترسی است.

 DEFOCUS DETECTION 

Defocus Detection ،اگر این قابلیت فعال باشد، هنگامی که Focus تصویر دچار مشکل شود، آلارمی به صدا در می‌آید.

 AUDIO LOSS DETECTION 

ALD طراحی شده توسط شرکت هایک ویژن است. وقتی این قابلیت فعال باشد، اگر مشکل قطعی صدا رخ دهد، آلارمی به صدا در می‌آید.

 DIS 

دوربین مداربسته با قابلیت DIS یا Digital Image System . با تکیه بر کیفیت تصویر عالی، مصرف پایین برق و اطمینان بالا، دوربین مداربسته DIS می‌توانند جایگزین عالی و مقرون به صرفه‌ای برای دوربین های آنالوگ قدیم باشد.

 3D DNR 

دوربین مداربسته هایک ویژن در مقایسه با دوربین های معمولی جهت ارائه تصاویری با نویز کمتر در محیط کم‌نور از قابلیت کاهش نویز یا 3D digital noise reduction استفاده می‌کنند. 3DDNR می‌تواند برای بهبود کیفیت تصویر و صرفه‌جویی در پهنای باند استفاده شود.

 

 DEFOG 

در محیط‌هایی که دود، گردوخاک، مه و… وجود دارد، تکنولوژی Defog یا مه زدایی می‌‌تواند بطوری موثر جزئیات و رنگ تصویر ضبط شده را، برای دست‌یابی به ویدئویی طبیعی و واضح، بازیابی و ترمیم کند.

 DIGITAL WATERMARK 

تکنولوژی digital watermark اطلاعات دستگاه یا صاحب دستگاه را در تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته حک (بصورت زیرنویس یا کنارنویس) می‌کند. این موارد حک شده در تصویر می‌تواند برای تایید اصالت و درستی تصاویر ضبط شده یا شناسایی مالکیت تصویر ضبط شده، استفاده شود.

 EZVIZ 

EZVIZ برنامه‌ای جهت انتقال تصویر (مدیریت و دریافت تصویر از راه دور) محصولات هایک ویژن است. قابلیت های نرم افزار EZVIZ عبارت اند از

  • اتصال P2P آسان: استفاده راحت، عدم نیاز به تنظیمات port mapping
  • اتصال خصوصی (private) به شبکه: حل مشکلات private IP address و DDNS
  • سرویس Value-added: ارسال آلارم، انتقال صدای دوطرفه و…

EZVIZ می‌تواند جهت کنترل امنیتی مغازه ها و فروشگاه ها، خانه ها و منازل (برای نظارت بر سالمندان و کودکان) استفاده شود. نرم افزار های EZVIZ برای سیستم عامل اندروید و iOS جهت نصب روی گوشی موبایل بصورت رایگان در دسترس است.

 EIS 

در شرایطی که کمی لرزش وجود دارد، تصاویر ضبط شده کمی تیره و تار می‌شوند.  Electronic Image Stabilization می‌تواند تاثیرات لرزش روی تصویر ضبط شده را کاهش دهد.

 HEAT MAP 

نقشه حرارتی یا Heat Map (هیت مپ) حرکت افراد در محیط را در یک دوره زمانی ضبط کرده و بصورت چگالی گرمایی با رنگ‌های مختلف نشان می‌دهد. برای مثال همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، رنگ قرمز مکان‌هایی که اشخاص بیشتر رفت‌وآمد کرده یا ایستاده‌اند را نشان می‌دهد. قابلیت Heat Map برای استفاده در مکان‌هایی مثل فروشگاه ها، سوپر مارکت ها، مغازه ها و… ایده‌آل است، و با استفاده از هیت مپ صاحبان فروشگاه ها می‌توانند متوجه شوند کدام محصولات بیشتر بیننده داشته‌اند و محبوب بوده‌اند، و یا محصولات را در چه مکان‌های بگذارند تا بیشتر دیده شده و در نتیجه بیشتر به فروش برسند.

 FACE DETECTION 

تشخیص چهره یا Face Detection جزء قابلیت های هوشمند طراحی شده توسط کمپانی هایک ویژن است. با تکنولوژی تشخیص چهره، یک دوربین مداربسته IP هایک ویژن می‌تواند بطور دقیق چهره اشخاص را تشخیص داده، از صورت اشخاص عکس گرفته یا آلارمی به صدا درآورد.

 HDD GROUP 

حالت HDD Group (منظور از HDD همان هارد دیسک است و مخفف Hard Disk Drive است) یکی از حالت‌های ذخیره سازی روی هارد دیسک در دستگاه های DVR و NVR هایک ویژن است. چند هارد دیسک می‌توانند بصورت یک گروه مدیریت شوند. تصاویر دریافت شده توسط دوربین مداربسته خاص در دستگاه دی وی آر یا ان وی آر می‌توانند روی گروهی خاص از هاردها ذخیره شوند. این قابلیت در تنظیمات هارد دستگاه قابل تنظیم است.

 HDD QUOTA 

حالت HDD Quota یکی از حالت های ذخیره سازی در دستگاه های NVR و DVR هایک ویژن است. با استفاده از این قابلیت می‌توان به هر دوربین مداربسته فضای خاصی از هارد دیسک را اختصاص داد تا فایل های ضبط شده توسط دوربین ذخیره شوند.